Kaydol

Hesabın var mı? Şimdi Giriş Yap

Giriş Yap

Parolanızı mı unuttunuz?

Hesabınız mı yok? Kayıt Ol

Parolanızı mı unuttunuz

Şifreni mi unuttun? Lütfen e-mail adresinizi giriniz. Bir bağlantı alacaksınız ve e-posta yoluyla yeni bir şifre oluşturacaksınız.

Hesabın var mı? Şimdi Giriş Yap

Soru sormak ve bilgi paylaşmak için giriş yapmalısınız.

Parolanızı mı unuttunuz?

Bir hesaba mı ihtiyacınız var? Kayıt Ol
YeniBizi Logo YeniBizi Logo
Giriş YapKaydol

YeniBizi

YeniBizi Gezinme

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Bize Danış
  • Blog
  • İletişim
Arama
Bilgi Paylaş / Soru Sor

Mobil menü

Kapat
Soru sor
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • E-ticaret
    • Dijital Pazarlama
    • Satış ve Müşteri Yönetimi
    • Finansal Performans
    • Girişimcilik
    • İş modeli
    • İş planı
    • Operasyonel Performans
    • Ürün ve Yazılım Geliştirme
    • İnsan Kaynakları Yönetimi
    • Teşvik ve Destekler
  • Sorular
    • Yeni Sorular
    • Trend Sorular
    • Yeni Cevaplananlar
  • Etiketler
  • Kullanıcılar
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Bize Danış
  • Blog
  • İletişim
Anasayfa/Soru/S 401
İleri
Sordu: Ocak 2, 20212021-01-02T11:37:10+00:00 2021-01-02T11:37:10+00:00İçinde: Operasyonel Performans

Churn (Müşteri terk oranı) nedir?

Hülya Altunbaş
Hülya Altunbaş

Hülya Altunbaş

  • 100 Soru
  • 1 Yanıt
  • 0 En iyi cevap
  • 76 Puan
Profili Görüntüle
Hülya Altunbaş

Ürününüzü/hizmetinizi kullanmayı, satın almayı bırakan müşterilerin oranıdır. Belli bir zaman diliminde, sizi terkeden müşterilerin toplam müşterilerinize olan yüzdesel oranıdır. Örneğin 3 aylık bir sürede, kaybettiğiniz müşteri sayısının, 3 ayın başlangıcındaki müşteri sayısına oranıdır. 3 ayın başlangıcında 400 müşteriniz var ise, 3 ay süresinde bu müşterilerin 40 tanesi gittiyse, churn rate %10’dur. Her şirket churn rate’in %0 olmasını ister. Çünkü yeni bir müşteriyi elde etmek için katlanılan maliyet (customer acquisition cost), o müşteriyi elde tutmak için katlanılan maliyetten genellikle daha fazladır. Ayrıca büyümeyi hedefleyen bir iş, her zaman daha yüksek müşteri sayısına ulaşmayı hedeflediği için, mevcut müşterilerini elde tutup, üzerine yeni müşteriler eklemesi gerekir. Bain & Company’nin yaptığı bir araştırmaya göre, churn ratedeki %5 düşüş, karlılıkta %25 artışa sebep olmakta, çünkü, tekrar eden müşteriler (repeating customers), yeni müşterilere göre %67 daha fazla satın alma yapmaktadır. Churn rate hiç bir zaman %0 olmaz, ancak her zaman ölçümlenmeli, analiz edilmeli ve düşürmek için aksiyon planları yapılmalıdır. Müşteriler sizi neden terk ediyor, terkedenleri vazgeçirmek için neler yapılabilir, müşteri memnuniyeti nasıl arttırılır, churn edecek müşteri davranışları önceden tahmin edilip ona göre askiyonlar veya teklifler yapılabilir mi gibi operasyonel soruların cevapları, churn rate’i düşürebilir.

Churn genellikle subscription ya da gelir modeli tekrarlayan iş modellerinde, kullanılır demiştik. Ancak üye olmayı gerektirmeyen, e-ticaret gibi iş modellerinde de kullanılabilir. Burda önemli olan bir churn tanımı yapmaktır. Örneğin son 6 ayda hiç alışveriş yapmamış müşteriler churn olarak tanımlanıp, buna göre churn rate hesaplanabilir. 

Customer lifetime hesaplamak için de aylık churn rate’i kullanabilirsiniz. Örneğin aylık churn rate %5 ise, customer life time 1/0.05=20 aydır. 

churnkpioperasyonel performansoperational performancestartup metrics
  • 0
  • 0 0 Cevap
  • 1k Görüntüleme
  • 0 Takipçi
  • 0
Yanıtla
Paylaş
  • Facebook
    Yanıt Ver

    Yanıt Ver
    Cevabı iptal et

    Gözat

    Kenar Çubuğu

    Benzer Yazılar

    • Çalışanlarınızın Duyması Gereken 10 Olumlu Geri Bildirim Örneği!

    • 2022'de Başarılı Hibrit Takım Liderliği için Veri Destekli İpuçları!

    • Kariyerinizin Her Aşaması için 7 Liderlik Kaynağı!

    • Sürdürülebilir bir işletme kurmanın püf noktaları nelerdir?

    • Organizasyonel verimlilik nedir? Startuplar için neden önemlidir?

    • Şirket performansını takip etmeye yarayan Dashboards (Gösterge Panelleri) nedir ve ...

    • Sabit ve değişken maliyetler nedir?

    • Burn rate nedir?

    • Average revenue per employee (Sales per head) nedir?

    • Websitesi trafik ve dönüşüm oranı nedir?

    • NPS (Net Promoter Score) - Tavsiye Skoru nedir?

    • Contribution margin - Katkı payı nedir?

    • AOV-Average order value (Ortalama sipariş değeri) nedir?

    • LTV/CAC nedir?

    • LTV - Lifetime Value (Müşteri yaşam boyu değeri) nedir?

    • CAC - Customer acquisition cost (Müşteri edinme maliyeti) nedir?

    • ARPU-Average revenue per user/unit (Kullanıcı/birim başı ortalama gelir) nedir?

    • Unit economics (Birim Ekonomisi) nedir?

    • OKR ve KPI arasındaki fark nedir?

    • OKR (Objectives and Key Results) nedir?

    Keşfet

    • Anasayfa
    • Kategoriler
      • E-ticaret
      • Dijital Pazarlama
      • Satış ve Müşteri Yönetimi
      • Finansal Performans
      • Girişimcilik
      • İş modeli
      • İş planı
      • Operasyonel Performans
      • Ürün ve Yazılım Geliştirme
      • İnsan Kaynakları Yönetimi
      • Teşvik ve Destekler
    • Sorular
      • Yeni Sorular
      • Trend Sorular
      • Yeni Cevaplananlar
    • Etiketler
    • Kullanıcılar

    Altbilgi

    Takip et

    Kurumsal

    • Hakkımızda
    • Bize Danış
    • İletişim

    Yasal

    • Kullanıcı ve Gizlilik Sözleşmesi
    • Topluluk Kuralları